Sosyal Medyadaki Mizah, Şirketlerin Geri Bildirim Karnesidir.
- burcu budak
- 8 Kas
- 1 dakikada okunur
Güncelleme tarihi: 18 Kas
#OfisHayatı veya #İşyeriMizahı etiketleri altında akan o komik paylaşımları hepimiz görüyoruz. O “bitmeyen toplantılar”, “izin almak cesaret ister” ya da “motivasyon maili” esprileri…
Peki bunların bir kısmı sizin şirketinizde geçiyor olabilir mi?
Kurum kültürü, artık sadece değerler panosunda yazan cümlelerle ölçülmüyor. Gerçek kültür, çalışanların o değerleri yaşarken hissettikleriyle şekilleniyor. Ve bazen en dürüst yansımayı bir tweet’te ya da bir reels’te buluyoruz.
Sosyal medyadaki mizah, aslında şirketlerin görünmez geribildirim karnesidir. Bu mizah dolu paylaşımları sağlıklı bir geri bildirim kültürüne dönüştürmek için şirketler şu adımları atabilir:
Bir eleştiri ve geri bildirim karşısında çalışanları anlamaya çalışmak,
Çalışanları çözüm sürecine dahil etmek,
Anket ve geri bildirim sistemlerini samimi, hızlı ve sonuç odaklı hale getirmek,
Geri bildirime açık olmanın ötesinde, fikirlerin iyileştirmelere dönüştüğünü göstererek güven inşa etmek.
Sosyal medyadaki mizah, şirket içinde konuşulmayanların en gür sesi ve modern çağdaki yansımasıdır. Bu sese kulak veren ve bunu kendi geri bildirim kültürünü güçlendirmek için bir fırsat olarak gören şirketler, sadece yeteneklerini değil, aynı zamanda inovasyon ve aidiyet duygularını da korumuş olurlar.



